zaterdag 13 april 2013



STOER EN ROBUUST WONEN

      
moodboard stoer en robuust wonen
                          
 

Even voorstellen..... 
Ik ben Monica Bodt 40 jaar, moeder van 2 dochters Michelle en Demi (10 en 9 jaar) en getrouwd met Marco Bodt.

Na de opleiding MTS reclame- en presentatietechnieken, ben ik bijna 18 jaar geleden een etalagebureau gestart.
Samen met mijn team richt ik voor verschillende opdrachtgevers etalages in. http://www.monicaetalageverzorging.nl/ 

Thuis met Moon   

Naast mijn werk als etaleuse/styliste ben ik een kleine 2 jaar geleden begonnen met een webshop met o.a, een collectie handgemaakte woonaccessoires die ontworpen en gemaakt worden in onze eigen ontwerpstudio. http://www.thuismetmoon.nl/

De handgemaakte woonaccessoires vallen blijkbaar zo in de smaak, dat een aantal winkeliers ons spontaan benaderd hebben, met de vraag of ze onze handgemaakte woon- accessoires kunnen inkopen.
Dat had ik bij het opstarten van thuis met Moon nooit gedacht en heeft dan ook voor een totaal andere wending gezorgd. Momenteel ligt een gedeelte van onze collectie in 5 woon- winkels. We zijn druk bezig om ons label thuis met Moon in de markt te zetten, wat uiteraard een heel spannend avontuur is.

een houten wand geeft in een moderne keuken gelijk een stoere sfeer.

Styling

Als etaleuse/styliste ben ik van huis uit gewend, om decoraties te ontwerpen en bij elkaar te zoeken om "mooie plaatjes" te creëren. Ik vind het erg leuk om te verdiepen in trends en vind het dan ook leuk om dat met mensen te delen en ze op ideeën te brengen. Zo heb ik op mijn facebook pagina iedere dag een leuk woon- en styling idee.  https://www.facebook.com/Thuis-met-Moon/
    
Als gastblogger van Interieur-Inspiratie http://www.interieurinspiratie.nl/ ga ik iedere maand een leuk blog schrijven. Daarin ga ik uitgebreid over mijn passie "wonen en styling", woontrends en mijn belevenissen rond mijn label thuis met Moon vertellen. En natuurlijk komen er leuke woon- en styling ideeën in.
  
Trend: Stoer en robuust wonen 

Een stoer interieur hoeft niet per definitie alleen een industriële sfeer te hebben. Een combinatie van landelijk en  industriële sfeer levert een spannend stoer en robuust beeld op! 
Deze stijl spreekt mij persoonlijk erg aan, maar door de robuuste stoere sfeer vast ook heel veel mannen.

moodboard stoer en robuust wonen

Maar hoe creëer je nou zo'n sfeer?

 Door gebruik te maken van de volgende materialen:
-ruw hout
-steigerhout
-metaal
-zink
-grof gevlochten riet
-grove breisels
-denim
-ruw stenen muren
-beton
-leer
ontstaat gelijk een stoere sfeer.

Kleuren
Mooie kleuren die in deze sfeer passen zijn vergrijsde (blauw) tinten, natuur- en zandtinten en zwart


mooi ruw hout krukje, om op te zitten maar ook heel geschikt als bijzettafeltje


Woonaccessoires die in deze sfeer passen zijn;
-industriële lampen
-grote letters en cijfers van metaal of hout
-tekstborden
-houten krukjes
-grof gebreide kussen en plaids
-metalen stoelen, krukjes, kisten, opbergbakken
-grof gevlochten manden
-betonnen kandelaars, keukenbladen, vloeren
-houten schalen      

Heb jij een landelijk interieur en wil je graag iets anders? 
Door stoere (industriële) materialen en woonaccessoires toe te voegen aan je landelijke interieur, ontstaat er gelijk een hele andere sfeer.

Enjoy!

groetjes Monica Bodt

thuis met Moon
 ...voor persoonlijk wonen  

bron foto's:  www.pinterest.com
      
   


Geen opmerkingen:

Een reactie posten